آخرين مطالب

اگر در خانواده ها محبت و رحمت میان زوجها پایه دارنباشد، همنفسی به همقفسی تبدیل می گردد

خبرگزاری شهید توانا حمل ۱۱, ۱۳۹۷ 23 بازدید

اگر در خانواده ها محبت و رحمت میان زوجها پایه دارنباشد، همنفسی به همقفسی تبدیل می گردد

در قرآن کریم هیچ آیه وجود ندارد که دلالت به بی عقلی زنان داشته باشد ، از منظر قرآن زن و مرد در عبودیت مساوی می باشند.

به گزارش خبرگزاری شهید توانا ،عبدالروف توانا پیرامون نقش وجایگاه زن از دیدگاه اسلام درخطبه های نماز جمعه این هفته درمسجد جامع انصاری ها شهر مزارشریف سخنرانی نموده بیان داشت!

منشی شورای علما گفت !

از دیرباز تا کنون اسلام آماج حملات مختلفی قرار گرفته و همچنان قرار می‌گیرد، یکی از این حملات بخاطر حدیث مبارک که از پیامبر اسلام در مورد عقل زن روایت شده است می باشد.

اسلام متهم است که زن را کم عقل و ضعیف می‌پندارد و از ارزشهای او در مقایسه با مرد، می‌کاهد.

توانا گفت ! این گونه تبلیغات سوء از طرف دشمنان و آنهای که با معارف اسلام بیگانه هستند می باشد ، در قرآن کریم هیچ آیه وجود ندارد که به ناقص بودن عقل و دین زنان اشاره شده باشد.

متاسفانه در مورد حدیث پیامبر اسلام (ص) تحریف های ناروا صورت گرفته آنچه مسولیت علما در برابر جامعه اسلامی و بیداری امت را می طلبید صورت نگرفته است .

لازم است شما حضار محترم را به مورد متوجه بسازم که عوامل وجود دارد که قدرت حافظه زن را ضعیف می سازد از جمله!

عادت ماهوار، ایام بار داری ، ولادت ، پروش اطفال شیردهی .

بدون شک فشار که در موارد ذکر شده بالای زن است نهایت سنگین، که قطعا بالای روح و روان زن تاثیر منفی ایجاد می نماید زن را از هر لحاظ ضعیف می سازد .

که هدف پیامبر اسلام همان می باشد.

منشی شورای علما گفت !

در بدن انسان کدام عضوی بنام عقل وجود ندارد که عضوی عقل مرد قوی و از زن ضعیف باشد‌.

در قرآن کریم آیات وجود ندارد که زن را فاقد عقل به معرفی گرفته باشد زن در قرآن آیت، از آیات الهی معرفی گردیده و در حدیث گهربار، سکاندار جنت و جنت را زیر پای زن به معرفی گرفته و بهترین نعمت الهی را زن را دانسته است .

ریس کانون علمی فرهنگی شهید توانا فرمود !

دشمنان اسلام تلاش گسترده دارند بااستفاده از حدیث ناقص العقل و دین، زنان را در برابر اسلام و پیامبر گستاخ ساخته از آنها بیشترین استفاده را در برابر جامعه اسلامی داشته باشند، طوری وانمود گردد که اسلام زن ستیز و مرد سالار است در حالیکه قطعا چنین چیزی نیست هر کدام گوهری است شریف دارای جایگاه و عظمت خاص.

وی گفت ! نقش زن در تربیت فرزندان از مرد بیشتر می باشد ، باغبان گلهای خانه زن است ، زن روح ولباس مرد است ، از آن خوب مواظبت صورت گیرد.

منشی شورای علما گفت ! هیچ انسانی عقل کل نمی باشد ، در ازدواج ایمان طرفین قوت می یابد سلامتی روحی و جسمی انسان واکسینه می شود .

وی فرمود ! خانه ها را گلستان ساخت، از این بوستان گل ها را به جامعه تقدیم نمود.

وی گفت ! اگر خدای نخواسته در خانواده ها محبت مودت رحمت میان زوج های جوان وجود نداشته باشد همنفسی به همقفسی تبدیل می گردد، آن زمانیست که ، خانواده ها به جهنم تبدیل می شود، زمینه گسترش انواع بدبختی ها را نیز مساعد می سازد.

پس لازم است که پدران در چنین شرایط خطرناک که جنگ فکری و تهاجم فرهنگی همه جا را تهدید می کند از خانواده های شان به صورت همه جانبه حفاظت و حراست نمایند .

منشی شورا علما فرمود!

از دیدگاه اسلام زن و مرد هر دو، دو گوهر شریف انسانیت همتا و داراى مراتب کمالى واحدى هستند. در عین حال نظام زیباى آفرینش هر یک از این دو را با ابزارهاى ویژه‏اى مجهز ساخته و به تناسب آن رسالت و مسؤولیت خاصى نیز بر دوش هر کدام نهاده است.

تجهیز هر یک از دو صنف فوق به گونه‏اى است که از ترکیبشان شرایط و بستر مطبوع و دلپذیرى براى ایجاد خانواده و کانونى فعال و پر مهر و صفا پدید مى‏ آید.

وی فرمود ! هر یک در کنار دیگرى مى‏ تواند آرامش، سکون و شرایط استکمال را بیابد و همچنین زمینه مناسبى براى رشد و تربیت سالم فرزند به وجود مى‏ آید. در این تقسیم طبیعى آنچه معمولًا در مرد ظهور و بروز بیشترى دارد قدرت و توانایى بیشتر براى انجام کارهاى سخت و طاقت فرسا نیز زیرکى و حسابگرى در امورى است که به تیزبینى و کیاست نیازمند است و آنچه در زن نمود و پیدایى بیشتر دارد لطافت، زیبایى، مهر، عاطفه، شور و احساس قلبى است.

این نکته اولًا به معناى بى‏ خردى زن یا بى‏ عاطفگى مرد نیست و ثانیاً به معناى آن نیست که هر زنى کم‏ اندیش‏تر از هر مردى و هر مردى کم عاطفه‏ تر از هر زنى است، یعنى، به طور متوسط وجه غالب کنش‏هاى مرد، رفتارهاى حسابگرانه، و وجه غالب کنشهاى زن کردارهاى مهر انگیز و عاطفى است.

ثانیاً: این دو گونه حرکت هر یک در جاى خود بسیار ضرورى است و این تقسیم تکوینى به هیچ روى نشانگر برترى مرد بر زن و فرومایگى زن نیست، بلکه هر یک جلوه‏اى خاص از اسماء الحسناى الهى است.

پاسخی بگذارید »

*

code